VÍZIA
Víziou zariadenia je poskytovať bezpečné, dôstojné a podporujúce prostredie, v ktorom každý jednotlivec môže naplno rozvíjať svoj potenciál, žiť plnohodnotný život a byť plnohodnotným členom komunity. Klientom je poskytovaná dostatočne kvalitná sociálna služba, v rámci ktorej je podporovaná ich integrácia do spoločnosti. Prostredie je príjemné, čisté a bezbariérové. V zariadení sa dobre cíti klient ako aj zamestnanec, ktorého práca je zmysluplná, pracovná záťaž a odmeňovanie je spravodlivé. Víziou je vybudovanie dobrého mena a stabilné postavenia zariadenia v regióne.
POSLANIE
Poslaním zariadenia je poskytovať komplexné a kvalitné sociálne služby, ktoré podporujú integráciu ľudí v ťažkých životných situáciách, umožňujú im realizovať ich základné ľudské práva a slobody, zachovávajú ich ľudskú dôstojnosť. Poslaním je aj sústredenie sa na individuálny prístup, empatiu a podporu, aby sa zabránilo sociálnemu vylúčeniu a každý klient mal možnosť žiť plnohodnotný a kvalitný život v súlade so svojimi potrebami a schopnosťami.
CIELE:
KVALITA
Zamestnávateľ poskytuje sociálne služby v súlade so štandardmi kvality sociálnej služby, ktoré definuje zákon upravujúci základné pravidlá o poskytovaní sociálnych služieb. Písomne vypracované postupy a metódy zabezpečujú, aby všetky zákonné požiadavky boli splnené. Interné normy sú prehľadne spracované, zaradené do jednotného registra a zamestnancom je zabezpečený neobmedzený prístup k týmto predpisom ako aj iným, ktoré súvisia s výkonom práce zamestnancov.
INFORMOVANOSŤ
Zamestnávateľ má vytvorený systém informovanosti medzi zamestnancami a to rovnako smerom od nadriadeného ako aj k nadriadenému. Vedenie zariadenia sa pravidelne stretáva za účelom vzájomnej informovanosti a riešenia aktuálnych tém. Následne potrebné a požadované informácie sú postúpené ďalším zamestnancom ich nadriadenými. Zamestnanci svoje požiadavky, návrhy alebo pripomienky adresované vedeniu zariadenia uplatňujú u svojho nadriadeného, ktorý je povinný sa nimi zaoberať, v opačnom prípade tieto uplatnia priamo u vedenia zariadenia.
BEZBARIÉROVOSŤ
Odstránenie fyzických ako aj mentálnych bariér. Nakoľko predmetom zariadenia je prevažne starostlivosť o starších a nevládnych, často aj imobilných, je dôležité zabezpečiť bezbariérový prístup a to tak, aby prijímatelia nepociťovali žiadne obmedzenie. Zamestnávateľ považuje za rovnako dôležité mať bezbariérové spoločné priestory ako aj priestory, ktoré obývajú prijímatelia. Prioritou sú bezbariérové sociálne zariadenia, ktoré by uľahčili prístupnosť aj pre prijímateľov aj každodennú prácu zamestnancov opatrujúcich prijímateľov. Spomedzi mentálnych bariér je nevyhnutné odstrániť najmä nechuť k práci a neochotu zamestnancov.
ODBORNOSŤ
Zamestnávateľ má odborných zamestnancov, ktorí spĺňajú požadovanú odbornú kvalifikáciu a ich počet prevyšuje zákonom stanovený limit, zariadenie má vytvorený režim jasne vymedzených kompetencií, pravidiel, ktorými sa zamestnanci riadia a ktorých dodržiavanie je kontrolované. V prípade absencie niektorého zamestnanca v práci, je zabezpečené plnenie jeho úloh iným dostatočne kvalifikovaným zamestnancom a to tak, aby nebol narušený chod zariadenia.
HOSPODÁRNOSŤ
V časoch zvyšovania nákladov na energie je nevyhnutné hľadať úspory a to všade, kde táto úspora nie je na úkor kvality poskytovania sociálnych služieb. Takúto úsporu je možné dosiahnuť prevažne investíciami, ktorými sa dosiahne zníženie energetickej náročnosti. V rámci dosiahnutia tohto cieľa je potrebné sa zamerať na oblasti, kde je možné dosiahnuť túto úsporu najvýraznejšie. Cieľom zariadenia je znižovať množstvo spotrebovanej energie a to spôsobom, ktorým sa zabezpečí návratnosť investície. Ušetrené finančné prostriedky bude možné použiť na zveľadenie zariadenia.
INOVATÍVNOSŤ
U zamestnancov zariadenia je identifikovaný zvýšený stupeň zdravotného rizika ohrozenia zdravia. Zníženie takéhoto rizika zariadenie dosiahne zavedením inovácií, ktoré budú pre zamestnancov predstavovať uľahčenie práce. Cieľom je, aby zariadenie bolo vybavené dostatočnou manipulačnou technikou pre prácu s imobilným klientom. K zjednodušeniu práce prispejú aj inovácie v spôsobe zabezpečovania sociálnych služieb a v činnostiach zariadenia, ktoré s poskytovaním sociálnych služieb súvisia.
